Lapangkan Masa Anda Untuk Sertai Peraduan Ini

Wednesday, December 30, 2009

Tips dan Teknik Meningkatkan Ranking Alexa

Untuk artikel kali ini saya nak menyambung sedikit lagi daripada artikel saya yang sebelum ini, berkenaan dengan Alexa. Ingat lagi tak artikel mana satu yang saya maksudkan itu??? Perasan ?? Kalau belum membacanya lagi ada baiknya korang rujuk dulu artkel ini, Cara & Panduan Meningkatkan Ranking Alexa. Ini kerana, saya ingin berkongsi dengan anda pula kesinambungan artikel berkenaan Alexa iaitu tips dan teknik meningkatkan ranking Alexa. Tips Menaikkan Alexa Ranking, antaranya ialah :

1. Tembak sebanyak mungkin keyword yang mempunyai komersial atau lebih jelasnya di sini mempunyai permintaan dikalangan bakal pengunjung terutanya di search angine(enjin carian) kemudian rasailah ‘gegarannya’ apabila blog anda bakal dibanjiri pengunjung dan trafik. Lebih memburukkan lagi keadaan adalah, pada ketika itu bandwith hosting anda mungkin akan mula mencungap-mencungap menghadapi serangan daripada bakal pengunjung setia ke blog anda.
2. Pasang Iklan atau buatkan seberapa banyak link blog yang mempunyai Alexa Ranking lebih tinggi daripada anda. (Outbound Link)
Pelbagaikan lagi IP pengunjung dan trafik ke blog anda yang mana harus dari pelbagai warna kulit, bahasa, budaya negara, dijamin cepat naiknya ranking Alexa anda itu.
3. Menulis beberapa artikel berkenaan dengan Alexa seperti yang saya tuliskan inilah tetapi saya ingin ingatkan di sini bukan artikel yang anda buat berkenaan dengan Alexa itu boleh mempengaruhi Alexa ranking anda semata, melainkan artikel tersebut berjaya menarik perhatian bakal trafik untuk mengunjungi blog anda seterusnya bakal meningkatkan trafik ke blog anda.
4. Seperti yang diketahui, ranking Alexa anda dikira hasil daripada jumlah pengunjung, maka cara ini adalah paling mudah dan meriah dengan melakukan BlogWalking ke jiran-jiran sekitar kita terutamanya di blog-blog yang mempunyai alexa ranking lebih tinggi daripada blog anda.
5. Install Alexa Widget. Teknik dan cara ini cukup bagus kerana dengan memasang Alexa Button Widget segala perkembangan blog anda akan cepat dibaca oleh database Alexa itu sendiri.
6. Daftarkan blog anda diseberapa banyak halaman search engine(enjin carian). Harap artikel ini yang ini membantu anda, Cara Mudah Daftar Blog Ke 40 Search Engine

0 comments:

Post a Comment

MyBlog Resources of Money © 2008 Template by:
SkinCorner