Lapangkan Masa Anda Untuk Sertai Peraduan Ini

Monday, December 28, 2009

Lagi Tips Tingkat Traffik Dinuffnang

1) Hantarkan artikel-artikel terbaru laman blog anda ke Nuffnang
Ini adalah sumber paling asas dan wajib apabila ingin mendapat mendapat tempias trafik daripada Nuffnang dengan menghantar artikel-artikel laman blog anda melalui INNIT. Yela…manakan dapat dapat pokok bergoyang kalau takde angin yang datang. Chewah…berperibahasa pulak KampungBoy. Okey…next.

2) Dapatkan NANG melalui artikel yang dihantar ke Nuffnang
Semakin tinggi status NANG yang anda perolehi, semakin tinggi peluang untuk artikel anda dilihat oleh Nuffnangers. Cara paling mudah untuk mendapat pertambahan NANG adalah dengan cara memberi komen kat ruangan Chatbox Nuffnang. “You NANG me , I NANG you”. :) ataupun boleh gunakan capaian Twitter. Selain, rajin-rajinkanlah join gathering dengan Nuffnangers adalah cara paling mudah mendapat NANG. Bubuhla apa-apa artikel laman blog anda seklipun, Nuffnangers yang lain mesti NANG anda punya. Sebab apa? Anda sudah dikenali.


3) Letakkan Nuffnang XChange widget
Saya tahu akan ada trafik yang datang melalui pemasagan widget Nuffnang ini. Tapi bagi saya sendii pun, tak hingin nak pasang widget Nuffnang ini. Bikin semak aja blog ambo :D . Tapi kalau korang nak pasang jugak, takde masalah. Dipersilakan….optional

4) Chat on Nuffnang ChatBox
Aktif dan berkomunikasi dengan Nuffnangers yang lain di ruangan chat box yang disediakan oleh Nuffnang, sambil menyelitikan link artikel Nuffnang anda.

7) Participate in Nuffnang events, blog it and submit to INNIT
Boleh juga menghadiari apa -apa gathering atau event yang dianjurkan oleh Nuffnnag sendiri ataupun berjumpa dengan Nuffnangers.yang lain dalam majlis tak rasmi. AAla…saje-saje jumpa santai ghitu. Dengan cara ini Nuffnangers. yang lain akan lebih mengenali anda dengan lebih dekat. Kemudian anda cubalah hantar mana-mana artikel terbaru laman blog anda ke Nuffnang, pasti anda akan mendapat lambakan klik NANG.

8) Komen di di laman blog Nuffnang yang lain
Sama juga kalau anda mempunyai laman blog. Seperti cara ini, rajin-rajinlah diri untuk memberikan sepatah dua kata dan komen pada laman blog Nuffnang yang lain, dengan harapan artikel Nuffnang anda akan disedari oleh Nuffnangers.

9) Terpilih sebagai blogger terbaik bulanan.
Kelebihan untuk anugerrah ini boleh disamakan juga apabila artikel boleh anda mendapat NANG terbanyak. Tapi anugerah seperti ini boleh membuatkan populariti anda sebagai blogger dan Nuffnangers meningkat naik dan semestinya laman blog anda akan menerima ledakan trafik ibarat ledakan bom C4. Ooops!!!

10) Jadi Nuffnangers yang teruk
Ini cara kotor, tapi sememangnya berkesan. Anda boleh DANG INNit artikel orang lain tanpa sebarang sebab yang munasabah. Jadilah blogger yang kontroversi. Buat komen yang teruk-teruk kepada Nuffnangers yang lain. Selepas itu, korang boleh tunggu dan siap sedia dengan serangan trafik dan komen spam yang bertalu-talu ke laman blog anda. Samada anda hendak cuba atau tidak, terpulang kepada anda. Tepuk dada tanya selera. Haha….

0 comments:

Post a Comment

MyBlog Resources of Money © 2008 Template by:
SkinCorner